Monday, July 27, 2009

saya budak tak reti duk diamm!

"Aaa..dek!" that's how Im pronounce adik..loud and clear! By the way, im going to be abang soon and should get it right by now! and i love to kiss aaadek kat mana2 saje yg sempat di kiss (adik fiqah!)

Raif loves playing ball
- mula2 undur2 sikit pastu baru sepak bola ok
- im obsesses to any round shape like ball n balloon! suka tgk buku gambar ball!

Raif loves books
- last weekend Raif pegi Pesta Buku kat kompleks ada banyakkk buku murah2..ayah n ibu belikan Raif buku besar and kecik2..byk gambar..pening raif tgk.
- i can tell which is ball, buah, bas, ak..ak..ak (ayam!), tutu (susu) and etc..

Raif loves joget
-smlm Raif joget lagu 60-an and ayah gelak nak pengsan!
-mcm ni..goyang tgn dua-dua mcm ayam tuu ke depan & belakang..got it?

Raif suka buat stunt/acrobatic
-mcm ni..buat gaya merangkak tu..dan angkat sebelah kaki
-berdiri atas motor Raif sambil ckp ngok..ngokk (tengok!)




ok enuff dulu..nanti tulis lagi..opss. Raif pandai pegang pen sebab Raif ade magnetic board yg boleh tulis dan padam2 tu..tp pastu pen masuk mulut..yummy!

Tuesday, July 21, 2009

balik kampung

Ibu: Raif nak pegi mane ni? (dlm kete on the way blk kg kelantan). Raif nak balik kampung!
Raif: papung!!! ngeeee..

Best2..last weekend Raif balik kelantan ade kenduri sepupu ibu. Ramai sgt kwn2..kat kampung Raif asyik nak main2 jer sampai tak dgr ckp atuk, ayah & ibu..Raif kejar ayam itik & cat..bunyi ayam mcm nii.."ak..ak..ak" pastu kalo nak panggil cat plak.."cak..cak..cak"

Masa last day..Raif ngamuk2..abis ibu x dpt nak shopping2..ibu sempat beli bantal peluk "papin" (Upin) utk Raif jer..takpe nanti Raya boleh blk kelantan lagi..ibu bleh shopping tudung raya ok?

p/s: ibu dpt gelang tangan baru..ibu paksa ayah belikan! :)

bukti Raif notti..main periuk kat umah Mok!

Thursday, July 2, 2009

Warning from Ayah...!!!

Last night ayah told me don't ever try to pak (sepak) adik regardless in front of him or not. If he knows that, Raif would be in danger....

Ibu will always be an eyes of ayah and report of Raif's behaviour....

Since Raif become an abang....Raif can not manja lebih lagi lepas ni...Sekarang takpe ayah bagi chance

p/s: i have to tackle ayah to not get mad of me...

Monday, June 29, 2009

nama!

ayah & ibu, boleh start cari nama adik! :)

ibu updates : ibu dah carikan nama yang best cam Raif.. ayah sila pilih ok!
A. Muhammad Raiyyan Aryan (Raiyyan=pintu syurga utk org yg berpuasa, Aryan=penuh kekuatan) OR
B. Muhammad Rafiq Arfan (Rafiq=kind, friend, Arfan=gratitude)

it's a boy!!!

yay! Malam tadi ibu pegi detailed scan & check up. Raif tak ikut sebab nanti semua barang doktor Raif usik..Good news, alhamdulillah adik sihat and Raif akan dpt adik lelaki! bestnye boleh kwn ngan Raif main2 nanti..hehe nanti adik dpt baju2 & kasut2 raif yang byk tu..kesian adik dpt baju lama..hhehe..takpe ibu mesti nak beli baju baru punye! Ok jom tgk gambar adik dlm perut ibu!


adik tgh buat stretching his leg!
tutup2 muka..

wah cam nak gusti jee..!!

ni pun sama! baik2 nanti terbelit tali pusat tau!

this is the best position captured..muka adik terlindung dgn tali pusat tapi..

all n all.. alhamdulillah!

abang Raif pun nak menyelit gambar jugak! peace!!


smart boboy!

Sabtu lepas Raif pegi shopping kat Subang Parade..ayah & ibu beli spec hitam untuk Raif..Raif sukaa...sebab sume kata comeelll..Raif dpt bobol McD('belon') gak.. raif suka sgt main tp mlm tadi dah pecahh!
Raif cool!!! and lebih smart dari ayah!

Friday, June 26, 2009

dan lagiii...

Being a smart boy, Raif mesti pakai topi, sponge bob dan stokin sblm keluar jln2..




malu laa..bye ibu Raif nak pegi family day polis dgn Atuk!